Ontzettend onder de indruk van Birma. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank Mensink - WaarBenJij.nu Ontzettend onder de indruk van Birma. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank Mensink - WaarBenJij.nu

Ontzettend onder de indruk van Birma.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 December 2007 | Thailand, Bangkok

Alle lieve mensen,

Ik heb foto's geplaatst van het trieste mooie land. Ik ben meer dan onder de indruk geraakt van Birma. De mensen zijn geweldig, ontzettend arm en nog vrijgevig ook. Het is het vriendelijkste volk dat ik tot dusver ben tegengekomen.

De laatste dagen weer heel veel militairen gezien, probeer hier maar eens te protesteren. En weer zoveel armoede, echt treurig. Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik vermoed dat er hier en daar honger wordt geleden. Ik hoop ontzettend dat mijn volgende bezoek aan Birma in een bevrijd land is. China wil van de Olympische Spelen een groot propagandafeest maken. Ik hoop echt dat het het tegendeel gaat worden, laat die klootzakken in hun hemd staan. Na Birma wil ik in Nederland niemand meer horen klagen over wat dan ook.

De laatste dagen nog naar Bago geweest. Leuk stadje 80 km ten noorden van Yangon. Een stadje met standbeeld- en pagodarecords. Een liggende Boeddha (dubbel d, bedankt snotneus) van 55 meter lang en 16 meter hoog. Een pagoda van 114 meter hoog. Vier Boeddha's met de rug naar elkaar toe. Een boa constrictor dat een reincarnatie van een monnik uit Hsipaw moet zijn. Het mooie is dat mensen dit ook werkelijk geloven. Er knielen twintig mensen rondom de slang.
Ook een Japans oorlogskerkhof, er hebben veel Japanners (200.000) het leven gelaten in Birma tijdens de WWII. In Bago wordt nog gereden met stoomlocomotieven voor goederentransport. Er rijdt een stoomtrein door een woonwijk, de varkens en geiten moeten haastig van de rails. Vul zelf maar in welk jaartal het is. Waar ik een beetje moeite mee heb is de kerstversiering bij 30 graden.

Yangon is een leuke stad, hier rijden wel redelijk wat auto's. Ik heb nog geprobeerd een bezoek te brengen aan het huis van Aung San Suu Kyi. Zinloos natuurlijk, hele straat afgezet. Nog een liggende Boeddha, een zittende Boeddha, een ondergronds stadion bezocht etc.

En toen ben ik gevlogen naar Bangkok. Het verlengen van mijn visum is niet gelukt in Yangon, eerst bij het immigratie-kantoor geweest waar zakken met papier tegen de muur ligt opgestapeld. Zij verwezen mij door om eerst toestemming te halen bij het ministerie voor toerisme. Daar werd ik doorverwezen naar het ministerie voor Buitenlandse Zaken. Dus ik heb het opgegeven, gevolg is dat mijn visum reeds negen dagen was verstreken bij vertrek. En dan worden ze een beetje chagrijnig op het vliegveld.

Ik ben tegen vliegen. Het is veel te makkelijk. Bij reizen hoort een beetje lijden. Vliegen is voor mensen die reizen maar niets zien. Vliegen is voor mensen die gaan klagen omdat de douche geen warm water heeft. Eigenlijk is vliegen voor mensen die in Thailand op vakantie gaan. Het laagste van het laagste. Het is een smet op mijn reisblazoen.

Ik verblijf in de meest toeristische straat van Azie, Khaosan Road. Dat is vrij extreem met de kroegen, en natuurlijk het sextoerisme.

Alle lieve mensen, langs deze voor mij onsympathieke manier wil ik natuurlijk mijn ouders feliciteren met hun 40-jarig huwelijksdag gisteren. Ik hoop echt voor jullie dat er ooit nog kleinkinderen gaan komen. Zijn de schoonouders van Gerben uitgenodigd?

Foto's zijn geplaatst, indien je op een uitvergrote foto nogmaals klikt komen ze een voor een voorbij. Ik heb veel foto's geplaatst en dat heeft mij twee uur gekost dus bekijk ze allemaal.

Ik wens u veel liefde, plezier en voorspoed in 2008.

Groet

  • 22 December 2007 - 14:53

    Micha:

    Frank,

    Mooie foto's, aandoenlijke mensen (behalve dan die militair natuurlijk) mooie landschappen. Wie is alleen die stijve hark die er zo krampachtig bijstaat op de foto's?
    Frank, varieer een beetje, leun naar links, leun naar rechts: de hele tijd zo stijf is voor niemand leuk. We weten allemaal van je natuurlijke gratie, dus wees niet bang die te laten zien.

    groeten,

    Micha

  • 09 Januari 2008 - 11:52

    Gerben:

    Mooie fot's!

    Nog gefeliciteerd grote broer

  • 10 Januari 2008 - 16:11

    Richard De Vries:

    Hoi Frank,
    allereerst een mooi en avontuurlijk 2008 toegewenst. Heel leuk om de berichten op je site te lezen. Ik hoop dat je gezond blijft en je nog een mooie voorgang van je unieke reis zult hebben. Ik ga absoluut regelmatig even kijken waar je zit en hoe het je gaat. In de tussntijd: Stay well en gedraag je!
    Ik hoop als je uiteindelijk terug bent nog eens een biertje met je te kunnen drinken.
    Groeten van Richard.
    (richardvries1@hetnet.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Wij leven allemaal onder dezelfde hemel, maar een ieder heeft een andere horizon. my email: frankm456@gmail.com

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 143703

Voorgaande reizen:

14 Maart 2007 - 14 Maart 2020

De moeder aller reizen.

Landen bezocht: