De revolutie is begonnen. - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Frank Mensink - WaarBenJij.nu De revolutie is begonnen. - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Frank Mensink - WaarBenJij.nu

De revolutie is begonnen.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frank

17 April 2007 | Estland, Tallinn

28/3 Lviv. Ik kwam, ik zag, en ben de revolutie begonnen. Nog wel met de oud-communisten. Eindelijk een socialistische wereldrevolutie. Eerst in de Oekraine, daarna de rest van de landen die ik bereis, uiteindelijk Nederland. De gristenhonden zullen beven.

Lviv is dus een mooie stad, de enige stad waar men Oekraiens spreekt en waar Oekraiens chauvinisme is. Lekker foute tenten om uit te gaan.
Mijn reis-efficiency wordt steeds beter, de handdoek van mijn blonde stapelbedonderbuurvrouw gebruikt bij douchen, zij was toch niet aanwezig, heeft niets in de gaten, mijn handdoek blijft schoon en het werkte nog erotiserend bij het afdrogen ook. Een drie keer win-situatie.

2/4 Odessa. Mooie stad aan de Zwarte Zee. Leuke mensen.
3/4 Krim. Heel mooi, met de boot vanuit Odessa naar toe gevaren. Krim heeft alles, wordt bewoond door Russen en Tataren, dus islamitisch. Heeft geschiedenis, de Griekse oudheid heeft er al veel achtergelaten, mooie steden en veel mooie natuur. Je gaat vanuit de bergen zo de zee in. En het weer was er heel goed. Met de bus naar Yalta, via de kust weer terug.

In Yalta bij de tentoonstelling geweest waar Stalin, Churchill en Roosevelt de nieuwe indeling van Europa ondertekend hebben in feb. 1945. De plaats heeft nu nog meer aan historische betekenis gewonnen omdat ik hier mijn revolutie begonnen ben.

6/4 Kiev. Redelijke stad, leuke mensen. Met mensen op het Maidanplein gesproken, dit zijn aanhangers van Janoekovitz. De demonstratie was zeer georganiseerd. Toen ik de mensen daar uitlegde, middels mijn Russisch sprekende Oezbeekse kamergenoot, dat ze daar enkel konden demonstreren dankzij de revolutie van hun tegenstander 2,5 jaar geleden, werden er enkelen dusdanig emotioneel, dat ik met het oog op mijn voortanden maar ben vertrokken.

90 Kilometer ten noorden van Kiev ligt Tsjernobyl, hier een groot thema natuurlijk. Tsjernobyl heeft 90 keer zoveel radioactieve straling uitgestoten dan de bom op Hiroshima. Je kunt een dagtoer nemen naar Tsjernobyl voor 200 usd. Geigerteller gaat mee, en ze laten je de lege steden zien, moet heel bijzonder zijn, en zelfs de centrale. Ik had dit graag gedaan maar durf het niet.
Het voordeel is wel dat je in Kiev nooit honger hebt, als je een hap van je groente neemt groeit het weer net zo snel aan.

De hoererij in de Oekraine is weer ongekend, denk je eindelijk een goed gesprek te hebben wordt er weer een prijslijst opgesomd.

10/4 Lublin, naar kz Majdanek, krachtcentrale van het fascisme geweest. Absurd kamp, ligt gewoon in een woonwijk. De Poolse buurman kon vanuit zijn tuin, echt ongeveer 150 meter verder de mensen naar de kamers zien lopen. Van de dertien mensen is er een goed en een fout, de rest holt er maar een beetje achteraan. Alle mensen zijn varkens. En nog is holle bolle geert niet tevreden.

's Avonds naar Warschau gelift, zeven uur over 150 kilometer, word ik misschien toch te oud voor liften.
Warschau club ontdekt waar je voor 20 zloty, 5 euro, entreegeld ongelimiteerd bier kon drinken, deze regel is na mijn bezoek afgeschaft.

13/4 Vertokken uit Warschau, gestrand in een stadje in Litouwen tegen de Letse grens, weer was te slecht om buiten te slapen, derhalve maar in de plaatselijke boerenstampdisco gaan slapen, jawel paradise by the dashboardlights, echt waar. Daarna nog een paar uur in de hal van de pinautomaat slapen en de volgende dag naar Tallinn.

14/4 Tallinn is een mooie stad, leuke mensen. Een middeleeuws stadje. Echter al drie keer eerder geweest, derhalve ken ik het wel en vandaag wasdag houden. Tevens naar de kapper geweest waaruit eens temeer blijkt dat ik ook maar gewoon een mens ben.

Morgen begint mijn visum voor Rusland, eerst St. Petersburg. Naar het land van dichters en drinkebroers, naar de mooiste stad van de wereld met de mooiste vrouwen ter wereld. De reis kan beginnen.

Groet

• 18 April 2007 - 18:01

Rob Van Der Tak:

Pas maar op, anders zit je zo vast aan zo'n mooie vrouw. Hopelijk is het weer daar ook goed.

groetjes.

• 18 April 2007 - 18:45

Mirjam:

Lieve Frank, leuk verslag.
    Ik herinner me trouwens dat je drie jaar geleden ook al zat te peinzen of je zo langzamerhand niet te oud was om te liften, misschien had je je wasdag gewoon iets te laat gepland.
    groetjes (ook van Marco).